با نزدیک شدن به هارد فورک Vasil ،کاردانو در میان سه پروژه برتر فعال توسعه یافته قرار گرفته است

با نزدیک شدن به هارد فورک Vasil ،کاردانو در میان سه پروژه برتر فعال توسعه یافته قرار گرفته است

1401/06/12

کاردانو در حال حاضر با 490 مشارکت در Github ، جزو سه پروژه برتر در حال توسعه فعال هفته قرار دارد. اگرچه فعالیت های توسعه ای تاثیر کمی بر قیمت های کوتاه مدت بازار دارد، اما می تواند نشانه مثبتی از توسعه بلندمدت پروژه باشد. طبق گزارشی، کاردانو توسعه یافته ترین دارایی در سال 2021 بود.


پیش‌بینی می‌شود هارد فورک Vasil که به‌روزرسانی اصلی کاردانو است، در این ماه عرضه شود. واسیل دابوف، ریاضیدان فقید بلغاری و چهره شناخته شده در جامعه کاردانو، با ارائه این ارتقاء مورد تقدیر قرار گرفته است. پس از تکمیل موفقیت آمیز و آزمایش گسترده، تاریخ راه اندازی شبکه اصلی Vasil توسط توسعه دهنده کاردانو یعنی شرکت Input Output برای 22 سپتامبر تعیین شده است.


چارلز هاسکینسون، سازنده کاردانو نیز  با اعلام این تاریخ باعث هیجان در جامعه طرفداران شد. طبق معمول، شکاکان به سرعت به این نکته اشاره کردند که Vasil ممکن است تاخیر دیگری را تجربه کند، که خالق کاردانو به شدت آن را رد کرد. در جریان پخش زنده در اوایل ماه گذشته، هاسکینسون اشاره کرد که هیچ تاخیر دیگری برای راه اندازی هارد فورک شبکه اصلی پیش بینی نمی کند.


با توجه به معیارهای آمادگی که توسط IOG نظارت می شود، گره Vasil 1.35.3  توانسته است 87 در صد از بلوک های شبکه اصلی را تولید کند. در حالی که بایننس به طور قابل توجهی به تکمیل یکپارچگی خود و اعلام آن نزدیک‌تر بود، صرافی های MEXC و Bitrue آمادگی کامل خود را برای Vasil اعلام کرده اند. صرافی های AscendEX، NDAX و Dex-Trade نیز برای Vasil آماده هستند و تعدادی از صرافی های دیگر در حال به روز رسانی گره های خود هستند. علاوه بر این، 70٪ از dApps ها نتایج مثبت از آزمایش پیش تولید را گزارش کردند.


IOG کاردانو در مورد مشارکت با دانشگاه استنفورد گزارش می دهد

Input Output همکاری خود را در زمینه تحقیقات بلاک چین با تامین مالی4.5 میلیون دلاری یک مرکز تحقیقاتی بلاک چین جدید در دانشگاه استنفورد، یکی از مراکز برتر تحقیقات و آموزش عالی در جهان، اعلام کرد. این مرکز تحقیقات بلاک چین رویکردی چند رشته‌ای را اتخاذ می‌کند و به محققان این فرصت را می‌دهد تا با صنعت بلاک چین کار کنند و بتوانند دانش و دیدگاه‌های مربوط به فناوری بلاک چین را گسترش دهند.


shape