ژاپن برای سرمایه گذاران کریپتو معافیت مالیاتی پیشنهاد می کند

ژاپن برای سرمایه گذاران کریپتو معافیت مالیاتی پیشنهاد می کند

1401/06/10

تنظیم‌کننده مالی این کشور تسهیل موقت قوانین مالیاتی شرکت‌ها برای دارایی‌های ارز دیجیتال و همچنین حکم برای سرمایه‌گذاران خرد را به عنوان بخشی از برنامه‌ای برای تقویت مجدد اقتصاد که توسط نخست‌وزیر فومیو کیشیدا آغاز شد، پیشنهاد کرد.


شرکت‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از پرداخت مالیات برای سود اکتسابی معاف هستند. این پیشنهاد از طریق درخواست تغییر سالانه کد مالیاتی ارائه شده است. سرمایه گذاران انفرادی نیز به لطف معافیت های مالیاتی اعلام شده از احکام جدید منتفع خواهند شد.


نخست وزیر ژاپن چشم انداز سرمایه داری جدید را طراحی کرده است که برای تقویت سومین اقتصاد بزرگ جهان طراحی شده بود، اقتصادی که در چند دهه گذشته با مشکل مواجه بوده است زیرا ارزش پول آن در برابر دلار آمریکا به پایین ترین حد خود رسیده است. کیشیدا متعهد شد که ثروت خانوارها را در کشور افزایش دهد و از رشد تجارت دیجیتال حمایت کند.


پیش از این، گروه‌ها و شرکت‌های طرفدار کریپتو خواهان تغییراتی در قوانین مالیاتی در کشور بودند، زیرا مالیات‌های بالای شرکت‌ها بر رشد شرکت‌های Web3 و کریپتو تأثیر منفی می‌گذاشت و باعث می‌شد آنها به کشورهایی مانند سنگاپور نقل مکان کنند. مالیات شرکت ها از سودهای تحقق نیافته و سود حاصل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال 30 درصد است.


در حال حاضر، FAS می‌خواهد ابتکار عمل را با افزایش محدودیت‌های سرمایه‌گذاری فعلی و دائمی کردن برنامه گسترش دهد. بر اساس این برنامه، سرمایه‌گذاران خرد اجازه دارند برخی از سود سرمایه‌گذاری خود را بدون پرداخت مالیات در یک دوره زمانی معین داشته باشند. این ابتکار به منظور تشویق شهروندان به سرمایه گذاری در اقتصاد کشور یا هر ابزار سرمایه گذاری دیگری که به اقتصاد ژاپن کمک می کند است تا این کشور بتواند به نرخ رشد قبلی خود بازگردد. بر اساس داده های بانک مرکزی ژاپن، اکثریت شهروندان دارایی های مالی خود را به صورت نقد و سپرده در اختیار دارند که ارزش آن تقریباً 14.5 تریلیون دلار یا 2 کوادریلیون ین است.


shape