پیتر شیف معتقد است که بیت کوین به احتمال زیاد سقوط خواهد داشت

پیتر شیف معتقد است که بیت کوین به احتمال زیاد سقوط خواهد داشت

1401/06/07

بنیانگذار SchiffGold و مدیر اجرایی Euro Pacific Capital، اقتصاددان و مدیر صندوق، پیتر شیف، در توییتر نظرسنجی مربوط به سقوط فعلی بیت کوین به زیر سطح 20000 دلار را انجام داد. بر اساس این نظرسنجی، شیف دلیلی را بیان کرده است که چرا رمزارز پیشرو بازار ممکن است قیمت روانی 20000 دلار را بازیابی نکند و ممکن است پایین تر از این مقدار رود.


فروشندگان بیت کوین بیشتر از خریداران هستند

شیف در توییتی نوشت که معتقد است اگرچه تعداد زیادی از خریداران بیت کوین زیر سطح 20000 دلار وجود دارند، تعداد بیشتری از آن ها هستند که تمایل دارند بیت کوین بالای 20000 دلار را بفروشند. او یک نظرسنجی راه اندازی کرد تا ببیند دنبال کنندگانش در توییتر در مورد این موضوع چه فکر می کنند. تا کنون، اکثریت با میزان 52.9 درصد، به این رای داده اند که تعداد فروشندگان بیت کوین بیشتر از کسانی است که مایل به خرید آن هستند. در مدت 13 ساعت پس از راه اندازی این نظرسنجی، 16336 نفر در رای گیری شرکت کرده اند. در اوایل سال جاری، پیتر شیف چند بار اظهار داشت که پیش‌بینی‌های نزولی که برای بیت کوین کرده است به واقعیت تبدیل شده است؛ این اتفاق در اواخر ژوئن و همچنین 9 روز پیش نیز رخ داد.


سندرم اختلال بیت کوین

پسر شیف، اسپنسر، که یک طرفدار بیت کوین است، پدرش را به خاطر صرف زمان زیادی برای تماشای قیمت بیت کوین سرزنش کرد. او اعتراف کرد که حتی هولدرهای بیت کوین زمان زیادی را برای این کار صرف نمی کنند. شیف جونیور از اقدامات پدرش به عنوان سندرم اختلال بیت کوین یاد کرد.


روز شنبه، شیف پدر تولد اسپنسر شیف را تبریک گفت و دوباره به اشتیاق او برای بیت کوین اشاره کرد. شیف جونیور پاسخ داد که جذب او به بیت کوین یک اشتیاق نیست، بلکه این باور است که بیت کوین می تواند بشریت را مرفه تر و از نظر فناوری پیشرفته تر کند. سال گذشته، در ماه آگوست، اسپنسر شیف اظهار داشت که تمام دارایی هایش را از طلایی که پدرش بسیار دوست دارد و به آن اعتماد دارد به از بیت کوین تغییر داده است.


آدرس‌های کلیدی نهنگ در ماه گذشته منتشر شد

تحلیلگر داده های زنجیره ای Santiment درباره حرکت بیت کوین در حدود 20000 دلار در آخر هفته توییت کرد و به ارتباط بین قیمت این ارز دیجیتال پرچمدار و کیف پول های نهنگ هایی که بین 100 تا 10000 بیت کوین هولد می کنند، اشاره کرد. بر اساس توییت اخیر، تعداد این کیف پول ها در 30 روز گذشته 103 عدد افزایش یافته است.


بیت کوین با سخنرانی پاول به زیر 20 هزار دلار رسید

اعتقاد بر این است که کاهش بیت کوین ابتدا به زیر سطح 21000 دلار که بعد از آن به زیر 20000 دلار نیز رسید، ناشی از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه بود.  وی اظهار داشت که بانک مرکزی ایالات متحده قصد دارد برای مدتی دیگر موضع سخت گیرانه و تهاجمی خود را حفظ کند. در واکنش به این خبر، هم بازارهای سهام و هم بازار کریپتو شروع به سقوط شدید کردند.


shape