رئیس سابق  SEC کریپتو را با Uber مقایسه می کند

رئیس سابق SEC کریپتو را با Uber مقایسه می کند

1401/06/05

جی کلیتون، رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در طی مصاحبه اخیر با CNBC در برنامه Squawk Box ، کریپتو را با اوبر مقایسه کرد. کلیتون به یاد آورد که چگونه Uber شروع به بیان این موضوع و ادعا کرد که مقررات جاری بر تاکسی ها بسیار مبهم و قدیمی است. این شرکت تلاش کرد تا جایگزین قانع‌کننده‌ای را ارائه دهد که تنظیم‌کننده‌ها را وادار به تغییر کند. کلایتون آن را به عنوان "اثر Uber" توصیف کرد.

 اوبر پس از نقض قوانین موجود، با رگولاتورها برخوردهای زیادی داشته است. این شرکت که خود را به عنوان یک پلتفرم ارتباطی معرفی می کند، در سال 2016 پس از اینکه علی رغم تلاش های لابی گرایانه نتوانست مقررات سختگیرانه ای که برای رانندگان این سیستم اشتراک گذاری سواری تنظیم شده بود را لغو کند، مجبور به تعلیق فعالیت در آستین، تگزاس شد. این شرکت حمل‌ونقل سواری همچنین با قانون گذاران بریتانیا، دانمارک، ایتالیا و کانادا درگیر است زیرا با روی کار آمدنش صنعت قدیمی تاکسی مختل می شد. درست مانند اوبر، بازیگران ارزهای دیجیتال ادعا می کنند که قوانین موجود در زمینه اوراق بهادار قدیمی است و رویکرد متفاوتی را می طلبد. با این حال، گری جنسلر، رئیس SEC، که به دلیل موضع جنگ طلبانه خود در قبال مقررات ارزهای دیجیتال، انتقاد شدید طرفداران رمزارز را به خود جلب کرده است، این استدلال مکرر را رد کرده است. 

Gensler معتقد است که نباید با ارزهای دیجیتال فقط به دلیل استفاده از فناوری جدید رفتار متفاوتی داشت. کلایتون در آخرین مصاحبه این دیدگاه را تکرار کرد. او پاسخ داد: "شما نمی توانید هسته مقررات مالی ما را رها کنید. شما نمی توانید محدودیت های اهرمی و الزامات افشا را نادیده بگیرید." 

همانطور که کلایتون توضیح می‌دهد، شرکت‌های آمریکایی معمولاً از مؤسسات مختلف پول جمع‌آوری می‌کنند، اما پروژه‌های ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران فردی را هدف قرار می‌دهند. او همچنین خاطرنشان کرده است که SEC تا حد زیادی مقررات مالی در داخل کشور را تنظیم می کند در حالی که رمزارزها یک نوآوری جهانی هستند. کلایتون ضمن صحبت در مورد پیچیدگی مقررات ارزهای دیجیتال گفت: «ما یک پوشش نظارتی داریم که معمولاً بر مؤسسات متمرکز است و معمولاً روی شرکت های داخل کشور تمرکز می‌کند ولی کریپتو محصولی جهانی و خرده‌فروشی است». کلایتون مدعی است که نیاز شدیدی به هماهنگی نظارتی در ایالات متحده وجود دارد.


shape