دوج کوین و شیبا هرگز تا این حد به از دست دادن جایگاه خود در بازار سرمایه نزدیک نبوده اند

دوج کوین و شیبا هرگز تا این حد به از دست دادن جایگاه خود در بازار سرمایه نزدیک نبوده اند

1401/06/02

به نظر می رسد که دو ارز دیجیتال SHIB وDOGE ، که به ترتیب در رتبه های 12 و 10 بازار قرار دارند به زودی باید جابه جا شوند یا جایگاه خود را در صدر ارزش بازار رها کنند. اگر شیبا اینو تازه وارد این جایگاه بالایی در این لیست شده است، دوج کوین برای مدت طولانی این جایگاه را به راحتی نگه داشته است، اما با توجه به روندهای موجود، ممکن است به زودی اوضاع تغییر کند.


SHIB و DOGE در صدر بازار چه مشکلی دارند؟ 

دلیل سقوط احتمالی SHIB و DOGE از صدر در پاسخ به این سوالات است که دقیقاً چه کسی روی آنها انگشت گذاشته است، احساسات عمومی حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال چگونه است و آنچه هر دوی این پروژه ها می توانند به فضای کریپتو ارائه دهند چیست. به عنوان مثال، DOT، توکن پروژه Polkadot، تنها 600 میلیون دلار از DOGE عقب است. در اینجا می توان اشاره کرد که پولکادوت که یک پروژه بنیادی بسیار قوی است، هرگز بیش از 55 میلیارد دلار سرمایه نداشته است، در حالی که Dogecoin تا 90 میلیارد دلار نیز ارزش داشته است. این درست است، اما توسعه Polkadot طبیعی و هماهنگ بوده است، بدون پامپ های میلیاردرهای عجیب و غریب که به DOGE کمک کردند تا به جایگاه امروزش برسد؛ این ارز پایدارتر است و شانس بیشتری برای موفقیت دارد.


در رابطه با شیبا اینو نیز قضیه مبهم است. از یک طرف، این پروژه واقعاً به توسعه همه جانبه برند، راه اندازی پروژه های GameFi و اعلام راه حل های لایه 2 علاقه مند است. از سوی دیگر، درست پشت سر آن در لیست، استیبل کوین DAI و بلاک چین Polygon قرار دارند. DAI زمانی که همه سرمایه گذاران برای ریسک کردن و نقدینگی عجله دارند، شانس زیادی را برای افزایش سرمایه دارد. در مورد Polygon، وقتی که این پروژه زیر بال حمایت دیزنی قرار گرفته است و زیرساخت های آن برای ایجاد dApps هر روز توسعه دهندگان بیشتری را به خود جذب می کند، نمی توان موفقیت های آن را نادیده گرفت. البته، پیش‌بینی رویدادها در بازار کریپتو سرگرمی و عدم قطعیت است، اما با رشد و نهادینه‌سازی تدریجی این بازار، به نظر می‌رسد که نقش‌های اصلی در این بازار را پروژه‌های اساساً قوی ایفا خواهند کرد. 


shape